Min dag

Slutar skolan halv 3 idag och ska ha ps kl 5, har typ 15 % batteri på mobilen och har ingen laddare med mej men smsar iaf Victor och frågar om vi skulle köra idag eftersom jag är osäker, för dom ska tävla om typ 2 veckor så dom behöver träna extra mycket inför det, han svarar att han måste jobba över så det går tyvärr inte. Tänker då att jag åker till Lina för hon ska lära Golvash en sak inom cheerleading, hahahahaha. Men hennes pappa håller på att sätta upp en vägg i hennes rum, så bestämmer att jag åker till lägenheten istället. På bussen har jag typ 2 % kvar, så tänker att jag ringer mamma och berättar var jag är från lägenhetens telefon när jag kommit fram. Väl där märker jag att damptelefonen inte funkar, så vet inte vad jag ska göra, och att knacka på hos en granne och fråga efter telefon tänker jag inte på överhuvudtaget, så smart som jag är. Så ingen vet alltså var jag är, det går inte att få tag på mej, och eftersom att jag sov ca 4 h i natt somnar jag självklart i soffan. Efter 3 h vaknar jag av att nån ringer på dörren, jag öppnar och där står en förbannad mamma, vilket ändå är ganska förståeligt. När jag kommer in i bilen kan jag äntligen ladda mobilen, då ser jag att jätte många har både ringt och smsat, skrivit på kik och fb. Tydligen har mamma berättat för halva jordens befolkning att jag är borta, så massor har blivit oroliga och förökt få tag på mej. Och fick utskällningar av både Golvash och Märta, haha goingar.
 
Det var ju kanske inte så bra det som hände idag, men man märker verkligen hur många i ens omgivning som bryr sej om en. Att tränare, kompisar, kompisars föräldrar m fl ringer runt och oroar sej, för MIN skull, det uppskattas och betyder otroligt mycket.
Så tack alla som oroat sej, eller haha låter ju askonstigt, men det känns bra att få veta att man är omtyckt och att folk finns där. Ett stort PUSS på er alla! /Alex
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0